Güvenevler Mahallesi 29063 Nolu Sokak No:18 Ay Plaza - Şehitkamil / Gaziantep
title icon
DOLAR

ALIŞ: 5,79 - SATIŞ: 5,80

title icon
EURO

ALIŞ: 6,42 - SATIŞ: 6,43






Kışın da formda kalmak mümkün
Kışın da formda kalmak mümkün

Kışın da formda kalmak mümkün

Beslenme ve Diyet Uz. Ayşegül Özkara sağlımız için "Aktivitenin azaldığı kış döneminde yakın yerlere yürüyerek gidip gelmek, vaktimiz varsa bir spor salonuna gitmek, asansör yerine merdiven kullanmak, en azından yarım saat yürüyüş yapmak gerekmektedir." gibi önerilerde  bulundu.

Özkara,  konu ile ilgili yaptığı tavsiyelerde" Kış aylarında evde geçirilen sürenin artmasıyla birlikte beslenme düzeni de değişmektedir . Kilo artışlarının daha fazla olduğu bu dönemde sağlıklı ve düzenli beslenerek kilo alımının önüne geçebiliriz. Danışanlarımdan en çok duyduğum söz bu aylarda su içmek aklıma hiç gelmiyor canım istemiyor oluyor. Yaz aylarına göre kış aylarında su içme ihtiyacı azalıyor fakat kilo kontrolü sağlamak için evde yada işyerinde gözümüzün önünde mutlaka su bulundurarak kış aylarında su içmeyi aklımıza getirmeli ve günde 2 lt su içmeliyiz.Soğuk kış günlerinde çay, kahve içmek yerine, bitki çayları ve C vitamini yönünden zengin olan kuşburnu , ekinezya, tarçın gibi çayların tercih edilmeliyiz.

Kış aylarında bağışıklık sistemimizi güçlendirmek için mutlaka C vitamini içeren meyve ve sebzeleri tüketmeli, öğünlerimizde karnabahar, brokoli, kivi, portakal, mandalina gibi besinleri bulundurmalıyız.Bunun yanı sıra pancar, turp, havuç, kereviz, ıspanak, pırasa, lahana, pazı gibi sebzeler de kış aylarında vücut direncini arttırarak, hastalıkların oluşumunu engelleyebilmektedir.

Kış aylarında doğru ve sağlıklı protein kayanaklarını tercih etmeli kahvaltılarınızda mutlaka yumurta olmalıdır.Bunun yanı sıra içerdiği Omega 3 yağ asidi sayesinde bagsıklık sistemini kuvvetlendiren Balığı kışın sofralardan eksik edilmemek gerekir.Bu nedenle danışanlarımıza haftada en az 2 gün ızgara veya fırında balık tüketimelerini öneriyoruz.

Kış aylarının gecelerinde çerez tarzı yiyeceklere, tatlıya daha fazla ihtiyaç duyulur. Yağlı kuru yemişlere alternatif olarak leblebi yenilmesini tavsiye ediyoruz.Özellikle kalorisi yüksek hamur tatlılarından uzak durulması, tatlı ihtiyacını bastırmak içinde haftada 1 defayı geçmeyecek şekilde sütlü tatlılar tüketilmesini tavsiye ediyoruz.Ayrıca süte ve meyveye toz tarçın ekleyerek de tatlı ihtiyacınızı bastırabilirsiniz.'' dedi. 

 

 

Gaziantep Radyo Televizyon

BENZER HABERLER

Gaziantep Radyo Televizyon

İletişim Bilgilerimiz

Telefon numaramızdan ve mail adresimizden bizlere ulaşabilirsiniz.

+90 342 230 36 36

info@grt.com.tr